Oinosen ongelmat
Kuten tunnettua, on Perussuomalainen kansanedustaja Pentti Oinonen taas vaihteeksi ottanut lujasti ja tinkimättä kantaa erinäisiin miestenkeskisiin harrasteisiin. Tällä kertaa on kunnioitetun kansanedustajamme sappi paisunut siinä määrin, että hän ei suostu enää edes saapumaan paikalle isänmaamme itsenäisyyden muistojuhliin. Kansallinen yhtenäisyys sekä itsenäisyytemme muistaminen ovat siis ilmeisesti edustaja Oinoselle toissijaisia asioita.
Kansanedustaja Oinosen suorittama omalaatuinen vastakkainasettelu sotaveteraanien ja homoseksuaalien välillä herättää tietysti hieman ihmetystä. Suomen sodanaikaisten asevoimien vahvuus nousi puoleen miljoonaan mieheen, ja nuo lukemat huomioiden lienee itsestään selvää, ettei asevelvollisarmeijassa kenenkään välillä tehty eroa. Väkiköyhällä maalla moiseen ei olisi ollut tietysti edes varaa. Kohtalonvuosiensa aikana ei isänmaa odottanut nuorelta mieheltä muuta kuin valmiutta ja kykyä pitää asetta käsissään; sukupuolinen suuntaus oli tällöin merkityksetön pikkuseikka. Kärjistäen voi todeta, että kaverit joiden hermot eivät kestä miesten välisen tanssimisen näkemistä tuskin olisivat selvinneet siinä vaiheessa, kun suurtaistelujen lihamyllyssä jokainen rintamamies sai kutsun kuolemantanssiin.
Koska veteraanien asian omien ennakkoluulojensa keppihevoseksi ottanut, heidän ansiostaan verrattomasti pehmeämmässä maailmassa kasvanut kansanedustaja Oinonen selvästikin kaipaa perehdyttämistä kohta 94-vuotista itsenäisyyttään juhlivan kotimaamme sodanaikaiseen historiaan, poimin tähän yhteyteen hänelle muutamia ajankuvaa valottavia sitaatteja. Tekstinkappaleet on lainattu Vantaan kaupunginmuseon verkkonäyttelystä sekä Kati Mustosen toimittamista Touko Laaksosen muistelmista.
—–
”Ja pojat oli kaikki siinä ympärillä, mut ne ei kukaan tehny rumia
homoille, ei kukaan tehny. Ja senhän mää tiiän, että kun korsuun tuli
pimeetä, niin kaikki oli korvat höröllään. Mutta mehän oltiin
varovaisesti ja hiljaksiin.
Kyllä niitä oli siellä monia muitaki pareja kun me.”
”Kun oltiin
Syvärillä, me asuttiin korsuissa. Niitä lämmitettiin kaminalla ja oli
laitettu puuliiterit ja kaikki, koska oltiin asemissa pitemmän aikaa. Ja
yksi talvi hain puita sieltä puuliiteristä, niin siinä kaks poikaa –
tulin niin hiljaa ilmeisesti, että ne ei kuullu – toinen oli polvillaan
sen toisen vehkeen kanssa, vetäs kuule siinä. Ja minä vaan näytin
kädellä, että olkaa kaikessa rauhassa. Sen jälkeen kun me nähtiin
toisiamme, niin nyökättiin. Ei me tunnettu toisiamme, me oltiin samasta
komppaniasta mutta eri joukkueesta. Kyllähän siellä niitä oli.”
”Parhaita kavereita ammuttiin tohjoksi, vatsat auki ja päät
muusina. Ne oli vähän liian rajuja kokemuksia kestettäväksi. Ei kukaan
ollut valmis sellaisia asioita kohtaamaan. Kyllä niistä painajaisia sai.
Oli kehitettävä sellainen suojaava kuori niitä kaikkia nähtyjä ja
koettuja asioita vastaan. Siis suojauduttava rauhan aikanakin. Sillä
lailla sitä yksi jos toinenkin piti itsensä aisoissa. Ei ollut muutakaan
vaihtoehtoa.”
”Seksi se veti sinne kaduille miehiä iskemään.
Kukaan ei tiennyt elääkö sitä huomenna ja tuleeko huomista aamua
ylipäätään ollenkaan. Niin sitä sitten elettiin kuin viimeistä päivää.
Otettiin kaikki irti. Se oli estotonta touhua se!”
”Sota-aika oli
ihan päinvastoin, silloin oli isompia ongelmia ja silloin ei homoista
välitetty oikeastaan mitään, se oli hyvin vapaamielistä aikaa. Stockan
edessä oli ratikkapysäkki, jonain sumuisena iltana – kaikki valot oli
vekka kadulta pommitusten takia – keskellä ratikkapysäkkiä, keskellä
katua naitiin jonkun kaverin kanssa. Jotkut hahmot oli siinä vähän
matkan päässä, eikä ne tullu lähelle kun ne huomas, että siellä oli
jotain tällästä tapahtumassa. Mä en muista mitään protesteja heterojen
taholta sillon, se tuli sodan jälkeen, sitten ruvettiin moralisoimaan
kauheesti ja nää lait tuli korostetusti esille.”
”Sodan jälkeen
tuli usein kadulla vastaan miehiä, joilla oli vaimot ja lapset
ympärillään. Samoja miehiä, joiden kanssa oltiin sodan aikana oltu
seksihommissa. Kun sodan aikana ei ollut naisia saatavilla, nämä
aviomiehet ja isät olivat hakeneet iloja meikäläisten maisemista. Mehän
mentiin ulos, että saatais naida. Niissä oloissa sitä oletti, että monet
olisivat olleet homoja, mutta sitten sodan jälkeen sitä oikein todella
yllättyi, miten paljon heteroita niissä olikin.”
”Sodan päätyttyä me
kaikki sitten vetäydyimme omiin leireihimme.”
Olet otsikoinut tämän artikkelin paremmin kuin ehkä ajattelitkaan. Kyseessä nimittäin tosiaankin on nimenomaan Oinosen ja vain Oinosen henkilökohtainen ongelma, jos sekään. Jos Oinosta häiritsevät Linnan juhlissa tanssivat homoparit, niin hän voi jäädä juhlista pois. Juuri näin Oinonen toimiikin, joten mikä tässä nyt olikaan se ongelma?
Ilmoita asiaton viesti
”Juuri näin Oinonen toimiikin, joten mikä tässä nyt olikaan se ongelma?”
Tjaa-a. Voisin tietysti puhua sinulle sellaisista asioista kuin kansakunta, isänmaa, yhteinen historiamme ja niin edelleen. Mutta koska olet jo aiemmin ilmoittautunut ns. ”libertaristiksi”, jolle moiset asiat ovat lähtökohtaisesti yleensä merkityksettömiä, niin en tiedä, viitsisikö vaivautua. Mutta kirjoitetaan nyt jotain kuitenkin.
”Jos Oinosta häiritsevät Linnan juhlissa tanssivat homoparit, niin hän voi jäädä juhlista pois.”
Pois voi jättäytyä monella tavalla. Tässä tapauksessa on kansanedustaja tehnyt poistumisensa mielenosoituksellisesti ja asettanut samalla omat ennakkoluulonsa julkisesti kansakunnan yhteisten tapahtumien edelle. Hän on täten lähettänyt selkeän symbolisen viestin, ettei hyväksy tiettyjä ihmisiä kansakuntamme osaksi. Hänen kansallistuntonsa on täten hyvin valikoivaa, vieläpä syrjivällä tavalla.
Kuten sanottu, vetäessään esiin myös maamme sota-aikaiset vaiheet ulottaa Oinonen saman asenteen vieläpä maamme historiaan.
Ilmoita asiaton viesti
Jussi Jalonen: ”Hän on täten lähettänyt selkeän symbolisen viestin, ettei hyväksy tiettyjä ihmisiä kansakuntamme osaksi.”
Ei kai kysymys nyt sentään ollut kansakunnan osana olemisesta? Suomessa on varmaan satoja ihmisryhmiä, joista ei ole kutsuttu yhtään edustajaa Linnan juhliin. Ei kai se kuitenkaan ole symbolinen viesti siitä, ettei heitä hyväksyttäisi kansakuntamme osaksi?
”Hänen kansallistuntonsa on täten hyvin valikoivaa, vieläpä syrjivällä tavalla.”
Entä sitten? Eikö Oinosella ole oikeutta mielipiteeseensä?
”Kuten sanottu, vetäessään esiin myös maamme sota-aikaiset vaiheet ulottaa Oinonen saman asenteen vieläpä maamme historiaan.”
Sota-aikaiset vaiheet (sotaveteraanit) hän käsittääkseni veti mukaan siksi, että se henkilö, joka hänelle homoparien tanssimista kauhisteli, oli sotaveteraani.
Ilmoita asiaton viesti
Miten Oinosen oikeus omaan mielipiteeseensä tähän edes liittyy? Eikö Oinosta kritisoivilla ole oikeus omaan mielipiteeseensä Oinosen mielipiteestä?
Ilmoita asiaton viesti
Korhonen sivaltaa:
”Entä sitten? Eikö Oinosella ole oikeutta mielipiteeseensä?”
Mitenkäs tämä asia mihinkään liittyy?
Luullakseni olen jo havainnoinut, mikä Oinosen mielipide on, ja käyttänyt vastaavasti omaa oikeuttani arvostella sitä.
Ilmoita asiaton viesti
Ihmisillä on oikeus kritisoida kansanedustajien julkisesti esittämiä mielipiteitä ja heidän edustamiaan arvoja, se ei rajoita näiden kansanedustajien mielipiteenvapautta.
Heh, jos kukaan ei olisi saanut kritisoida mitään mitä sanoin kun olin kansanedustajana, se se olisikin ollut mielenkiintoista demokratiaa.
Ilmoita asiaton viesti
Jussi Jalonen: ”Korhonen sivaltaa:”
Miten niin ”sivaltaa”? Minä vain kysyin. Onko Oinosella mielestäsi oikeus olla sitä mieltä, että homot ovat iljettäviä? Ilmeisesti on, ja hyvä niin. Se oli kuitenkin jäänyt minulle epäselväksi, joten ajattelin, että on parasta kysyä.
Lisäys: Niin, ja kommentissani, jota kommentoit, oli yhteensä neljä eri kysymystä, joista vastasit vain tuohon yhteen. Nyt, kun siihen on vastattu, ja lisäksi todettu se jossain määrin epäoleelliseksikin, niin olisi minusta hyvä hetki vastata niihin kolmeen muuhun.
Ilmoita asiaton viesti
Korhonen aprikoi:
”Miten niin ”sivaltaa”?”
Hieman tässä väritän kielenkäyttöä. Älä nyt ole niin toivottoman valju siellä, hyvä mies.
”Lisäys: Niin, ja kommentissani, jota kommentoit, oli yhteensä neljä eri kysymystä, joista vastasit vain tuohon yhteen.”
Pitää paikkansa, sillä myös minä saatan toisinaan olla valikoiva.
Ilmoita asiaton viesti
JK ”Onko Oinosella mielestäsi oikeus olla sitä mieltä, että homot ovat iljettäviä?”
On, mutta se ei anna hänelle oikeutta loukata homojen ihmisarvoa. Minustakin esimerkiksi lestadiolaisten keskuudessa esiintulleet pedofiili-tapaukset peittelyineen ja siitä kertovien hiljentämisyritykset ovat iljettäviä. Se ei silti anna minulle oikeutta suhtautua lestadiolaiseen ihmisarvoa vähättelevästi.
Ilmoita asiaton viesti
Jussi Jalonen: ”Pitää paikkansa, sillä myös minä saatan toisinaan olla valikoiva.”
Se onkin ihan viisasta. Sujuu väittelyt paremmin.
Ilmoita asiaton viesti
Se on Korhonen oikeastaan niin, että minä en varsinaisesti ole mieltänyt tätä missään vaiheessa ”väittelyksi”. Se olisi aika paljoa vaadittu siinä vaiheessa kun joku ei osaa sanoa selonteon saatuaan juuri muuta kuin ”ei kai?” ja ”entä sitten?”.
Tietysti, jos haluat niinsanotusti kätellä itseäsi, niin kaikin mokomin.
Ilmoita asiaton viesti
”Nimenomaan Oinosen ja vain Oinosen”???
Ilmoita asiaton viesti
Niin. Jos Oinonen pelkää homoja, niin se on hänen oma ongelmansa, jota ei minusta ole tarvetta vatvoa ympäri Internetiä.
Ilmoita asiaton viesti
”Niin. Jos Oinonen pelkää homoja, niin se on hänen oma ongelmansa,
jota ei minusta ole tarvetta vatvoa ympäri Internetiä.”
Tässähän vatvotaan Oinosen mielenosoituksellista poisjäämisilmoitusta. Onko Oinonen sinulle jotenkin pyhä ettei hänen motiivejansa saa arvailla.
Ilmoita asiaton viesti
sini lappalainen: ”Onko Oinonen sinulle jotenkin pyhä ettei hänen motiivejansa saa arvailla.”
No ei, mutta minusta tässä nyt tehdään kärpäsestä härkänen. Minusta Oinonen toimii täysin oikein. Hän ei tykkää siitä, mitä juhlissa tapahtuu, joten hän jää juhlista pois. Ei minusta blogiartikkelin — karuselliin nostamisesta puhumattakaan — arvoinen asia.
Se tietysti voisi jo olla oman artikkelinsa arvoista pohdintaa, jos mietittäisiin, että miksi valtakunnan ykkösmediat ovat nostaneet tämän uutiseksi, mutta sitähän Jalonen ei artikkelissaan pohtinut.
Ilmoita asiaton viesti
”Se tietysti voisi jo olla oman artikkelinsa arvoista pohdintaa, jos mietittäisiin, että miksi valtakunnan ykkösmediat ovat nostaneet tämän uutiseksi, mutta sitähän Jalonen ei artikkelissaan pohtinut.”
No en varmaan, kun tästä tuli jostain kumman syystä todella massiivinen uutinen vasta muutama tunti sen jälkeen kun olin päiväpaussillani tämän naputellut.
Päivällä kun kioskien lööppejä yliopistolta tullessani silmäilin, niin suurin uutinen oli vielä Vappu Pimiän raivoaminen jossain haastattelussa.
Ilmoita asiaton viesti
Vatvon vielä pikkasen. Onhan siinä suuri ero missä hengessä Hakkarainen ja Oinonen jättäyttyvät pois, jukra Hakkarainenhan on kerrassaan fiksu verrattuna Oinoseen!
Ilmoita asiaton viesti
Oinosen olisi pitänyt loukkaantua Jani Toivolan puolesta Jorma Uotisen rivoa elettä, ja kauhistella kuinka väärin se on, että homolle nyt tuollatavalla huomautetaan julkisella paikalla seksuaalisesta suuntautumisesta ja poskeen ottamisesta. Jos Hakkarainen näyttäisi tuollaisia eleitä Toivolalle, persuja ammuttaisiin jo kaduilla.
Homojen tanssista nyt loukkaantuu, kuka loukkaantuu, mutta jos kovin monella on aikomus tanssia kieliposkessa, niin k-18 ja myöhäisempi lähetysaika olisi paikallaan.
http://m.iltalehti.fi/articles/s/viihde_2011111414…
Nähtävästi herrat(Toivola ja Uotinen) ovatkin tavanneet juuri linnanjuhlilla.
Ilmoita asiaton viesti
Oinosella on todella ongelmia, onkohan kaapissa jotain kolisemassa kun menee kansanedustajalla todistelunhalu kansallisen juhlapäivän vieton edelle? Elettiinpä ennenkin ja tyylillä kuten Tom of Finland todistaa..Kerrassaan nautittava kirjoitus Jaloselta:)
Ilmoita asiaton viesti
Harvinaisen vähän on sattunut eteeni homotarinoita sodan ajalta tosiaan. Voisi olla tutkimisen paikka jos vielä ei ole huomattu. Anttalat ja Lehväslaihot on vaienneet…
Linnaa vähän: Lehdon ja Riitaojan suhteessa olen näkevänäni häivähdyksen peiteltyä homorakkautta. Pataljoonan kirjuri oli selvästi homoseksuaali, se jolle Rahikainen manikyyrivehkeet möi.
Se Oinonen vaikuttaa kyllä vähän raasulta, vähän käy sääliksi.
Ilmoita asiaton viesti
”Ihminen sodassa” -teoksessahan on esimerkiksi kyllä käsitelty sukupuolivähemmistöjen kokemuksia sotavuosilta. Myös muatta lottaa oli haastateltu artikkelia varten, joten naisnäkökulmakin tuli luontevasti esille.
Ilmoita asiaton viesti
”…sukupuolivähemmistöjen…” ”…lottaa oli haastateltu…”
Ööh… ovatko naiset vähemmistö? En tiennytkään. Luulin että naisia on about samanverran kaikissa ikärymissä paitsi vanhuksissa, jossa heitä on enemmän kun elävät pitempään.
Ilmoita asiaton viesti
Ellei sinulle nyt Puppe tuosta vielä valjennut, niin se haastateltu lotta oli tietystikin lesbo, ja täten naispuolisen sukupuolivähemmistön edustaja.
Ilmoita asiaton viesti
”haastateltu lotta oli tietystikin lesbo”
Okei. Itse puhuisin silloin seksuaalivähemmistöistä. Sekoittaa kun jotkut oikeasti niputtavat esim. mamut, homot ja naiset vähemmistöiksi.
Miltähän lotasta on tuntunut kun häntä on tultu haastattelemaan koska hän on lesbo? Veikkaisin että enemmän ylpeitä he ovat siitä mitä tekivät, eivät mitä olivat.
Ilmoita asiaton viesti
Tuomas Karhunen ihmettelee:
”Okei. Itse puhuisin silloin seksuaalivähemmistöistä.”
Käytin tuossa mieluummin kantakielistä ilmaisua.
”Miltähän lotasta on tuntunut kun häntä on tultu haastattelemaan koska hän on lesbo?”
Muistaakseni hän itse oli ottanut tuolloin haastattelijaan yhteyttä. Tämä on normaali käytäntö tutkijain keskuudessa; ilmoitetaan asiasta vaikkapa sanomalehdissä ja sen jälkeen odotetaan yhteydenottoja vapaaehtoisilta.
Siinä vaiheessa kun on tarkoitus tutkia sodan vaikutusta mainittujen vähemmistöjen edustajien elämään, niin on aika perusteltua tehdä myös tutkimuksen rajaus nimenomaan tuolla tavoin.
”Veikkaisin että enemmän ylpeitä he ovat siitä mitä tekivät, eivät mitä olivat.”
Mitä ihmettä ”ylpeys” tähän liittyy? Tuossa mainitussa ”Ihminen sodassa” -teoksessa oli tarkoitus tutkia niinsanottua sodan _kokemushistoriaa_. Siis sitä, mikä vaikutus sodalla oli aivan tavallisten, yksittäisten ihmisten elämään, ja miten he itse tapahtumat kokivat niitten keskellä eläessään. Sodanaikaista sosiaalihistoriaa, toisin sanoen – nimenomaan sitä, millaista elämä silloin oli, myös vaikkapa mainitsemiesi seksuaalivähemmistöjen kokemuksissa.
Ilmoita asiaton viesti
”Sodanaikaista sosiaalihistoriaa, toisin sanoen – nimenomaan sitä, millaista elämä silloin oli, myös vaikkapa mainitsemiesi seksuaalivähemmistöjen”
Aika varmaan samaa *aa se sota oli, oli sitten hetero tai homo.
”Sota-aika oli ihan päinvastoin, silloin oli isompia ongelmia ja silloin ei homoista välitetty oikeastaan mitään, se oli hyvin vapaamielistä aikaa”
Juuri noin. Varmaan Oinonenkin juoksuhaudassa olisi iloinen jos rinnalla olisi homo jos toinenkin kuin ei ketään.
EDIT: Wikipedia tietää: ”Sukupuolivähemmistöjä ei pidä sekoittaa seksuaalivähemmistöihin. Sukupuolivähemmistöihin kuuluvat eivät välttämättä kuulu seksuaalivähemmistöihin, vaan sukupuolivähemmistöihin kuuluvat saattavat olla yhtä hyvin hetero-, homo- kuin biseksuaalisiakin. Täsmällistä erottelua näiden kahden käsitteen välille on kuitenkin vaikea tehdä johtuen sukupuolen käsitteen määrittelemisen vaikeudesta.”
Ilmoita asiaton viesti
”Aika varmaan samaa *aa se sota oli, oli sitten hetero tai homo.”
Näkiväthän senajan elämässä monet myönteisiäkin puolia.
Kiitokset suositetusta ohjeistuksesta sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjä koskevan terminologian suhteen. Kyse ei varsinaisesti ole ydinosaamisestani.
Ilmoita asiaton viesti
Mutta olisi ollut paljon parempi josveteraaneja ja homoja ei olsi yhdistetty vaan olisi sanoottu että se olisi protesti tuosta Halosen Isänpäivä lausunnosta.
Ilmoita asiaton viesti
Jussi Jalonen kirjoituksellaan haluaa ilmeisesti kertoa, että sota stimuloi homouteen ja lespouteen sekä pakottaa taistelutoverit hyväksymään sen. Rauhan aikana ei tarvitse homostella kun naisiakin riittää.
Vai mikä oli bloggauksen idea.
Ilmoita asiaton viesti
Hemmo, olet kyllä ehdottomasti parhaita Perussuomalaisia mitä tiedän. Ja tämän sanon täysin ilman mitään pirullisuutta, vakaasti ja rehellisesti.
Ilmoita asiaton viesti
Olen vakaasti samaa mieltä.
Ilmoita asiaton viesti
Hemmo on aivan oikeassa. Sodassahan voidaan tehdä hyvinkin rumia juttuja, joiden raaistava vaikutus voi sitten jopa kiihottaa homoiluun yms.
Tuskinpa Berliinissä vuonna 1945 riehuneet (murhia, raiskauksia yms.) venäläiset olisivat ilman sotaa ja Stalinin kiihotusta tekoihinsa ryhtyneet.
Ilmoita asiaton viesti
Voi saatana tätä ylösnostettujen rivistöä tälläkertaa!
US-linja on käsittämätön?!
Ilmoita asiaton viesti
Olen täsmälleen samaa mieltä, mutta Usarilla on toki oikeus nostaa (tai jättää nostamatta) omalle etusivulleen ihan mitä aiheita ja ihan millä kriteerillä tahansa. Itse olisin tämän artikkelin sijasta nostanut karuselliin kirjoitukset, joissa pohditaan euroalueen talouskriisiä ja vastustetaan lasten sukupuolielinten silpomista, mutta valitettavasti en omista yhtään nettilehteä.
Ilmoita asiaton viesti
Timo Anttila: ”Suomen kansan kannaltahan se on pääosin hyvä asia, että sinunlaisen, ikuisessa mikä-miksi -kyselyiässä olevan halla-aholaisen libertanistin juttuja joudu lukemaan liikaa.”
Haha! Taisi tulla jonkin ajan ennätys yhteen virkkeeseen mahtuneissa virheissä. Ensinnäkin, käytin esimerkkeinä Elina Lepomäen ja J. Olavi Heikkisen tekstejä, en suinkaan omiani.
Toiseksi, ei se ole missään tapauksessa etu, koska vaikka minulla olisikin oma nettilehti, niin minun juttujani ei olisi kenenkään pakko lukea. Nyt, kun ei ole, niin ne, jotka niitä ehkä haluaisivat lukea (kyllä sellaisiakin varmaan muutama löytyy), eivät voi lukea niitä. Kukaan ei siis menettäisi mitään, vaikka minulla olisi nettilehti, mutta joku voi menettää, koska ei ole.
Kolmanneksi, en koe olevani ”halla-aholainen”. Tästä en tosin ole varma, koska en oikein tiedä, mitä ”halla-aholainen” tarkoittaa. En myöskään edelleenkään tiedä mikä on ”libertanisti” (kofeinisti olen, ikävä kyllä), joten en tunnusta sellainenkaan olevani.
Neljänneksi voisin vielä todeta, että minusta mikä ja miksi ovat erittäin hyviä kysymyksiä, mutta tämä on tietysti vain mielipide.
Ilmoita asiaton viesti
Haluan karusellin saunan taakse.
Ilmoita asiaton viesti
Mikä siinä karusellissa häiritsee? Ei kai se ole mikään ”tässä on ultimaalinen totuus” -tyyppinen toiminto. Pitäisikö siellä olla vain sellaisia kirjoituksia joista te pidätte?
Ilmoita asiaton viesti
Homot ja sotaveteraanit sopivat oikein hyvin Linnan juhliin.
Veteraanit pitivät huolen että Suomi säilyi itsenäisenä ja vapaana. Tämän uhrauksen ansiosta homoilla muiden ohella on mahdollisuus saada kutsu Linnaan.
Ja muistaakseni itse marsalkka Mannerheimin seksuaalisesta suuntautumisesta on liikkunut ristiriitaisia tietoja.
Ilmoita asiaton viesti
Yle Radion Tarinoita suomalaisesta terrorismista -ohjelmassa mainittiin, että Etsivän Keskuspoliisin arkistoissa oli kansio nimeltä Abnormit sukupuolielostelijat. Kansiosta löytyi paljastuskirjeitä Mannerheimin homoseksuulisesta suuntautumisesta. Kirjeiden lähettäjä myöhemmin suunnitteli Mannerheimin murhaamista.
Tästä sen voi kuunnella. Asia mainitaan heiti alussa kohdassa 1.00
http://areena.yle.fi/audio/1307356834294
Kannattaa muuten kuunnella nuo kaikki jaksot tuosta Tarinoita suomalaisesta terrorismista -ohjelmasta. Aika mielenkiintoinen luotaus suomalaiseen terrorismiin.
Ilmoita asiaton viesti
Taas tätä esiintyy..
Eikö tästä pääse koskaan irti?
Ongelma EI ole suomalaisissa kansanedustajissa, joiden vaikutusvalta on 0%, tämä jos selkenisi suurimmalle osalle niin olisi helpompaa.
Ongelmat ovat valtion johdon ja vaikutusvaltaisen päättäjien korruptio, hyvä-velijärjestelmä, valtamedian propaganda ja hölmöt ihmiset, jotka elävät tämän keskellä eivätkä tajua sitä vaan mieluusti kiistelevät esim. eri puolueiden edustajista ja heidän räikeistä mielipiteistään.. Ihme kun ei kohumissin uudesta erosta ja karppaamisen haitoista…
Yksi toive on.
Think OUTSIDE THE BOX.
”populisti, vasuri, persu, kommari, rasisti, – oli käytettävä sanasi mikä tahansa, hyöty on edelleen nolla. Kun opit ymmärtämään, että finanssikriisit aiheuttaa rahajärjestelmän perusta, eli se, että yksityiset instituutiot voivat luoda rahaa, eivätkä valtiot – tajuat suuremman kokonaisuuden jonka avulla ymmärrät taas enemmän. Sama pätee Suomen politiikkaan. Kansanedustajien päätösvalta on minimissä ja massipäälliköt sen sijaan määräävät miten ne asiat oikeasti menevät.
Tutustukaa vaihtoehtoisiin medioihin niin saatte edes jonkinlaisen kuvan siitä mitä maailmalla oikeasti sattuu tapahtumaan.
Ilmoita asiaton viesti
Persujen mielestä Presidentin Itsenäisyyspäivän vastaanotto on homojen hommaa, toisen persun mukaan siellä pitäisi olla vieraina pelkkiä sotaveteraaneja ja kolmannen mielestä Tasavallan Presidentti pitäisi viedä saunan taakse ja lopettaa.
Harvinaisen isänmaallista, aitosivistynyttä ja aitosuvaitsevaista puhetta, eikö?
Ilmoita asiaton viesti
Lampaat unohtui! Hakkaraisen mielestä juhlissa pitäisi olla lampaita, siltä varalta, että joku tykkää tanssata niiden kanssa!
Ilmoita asiaton viesti
Jos Hakkarainen tuo lampaansa ja Oinonen hauvansa itsenäisyyden varjobileisiin. Mahtaa siellä meno vallan villiä olla:)
Ilmoita asiaton viesti
Lienee Hakkarainen tietää mistä puhuu.
Ilmoita asiaton viesti
Timo Anttila,
Niin milloinkahan se setä Soini tajuaa sen miten tää muutaman miehen älymystösiipi tyhmistää koko porukan.Tunnen kyllä fiksujakin persuja
ja tajuan olla yleistämättä idioottikäyttäytymistä koko porukkaan.
Siitä huolimatta,että perusteeton yleistäminen on yleinen ja helppo laji.
Ilmoita asiaton viesti
Ja susia siltä varalta jos sotaveteraani Lt. John Dunbar olisi kutsuttu.
Ilmoita asiaton viesti
Hän voisi tuoda oman, niin vihreillä ei menisi heti linnan booli henkitorveen, mutta pääsisiköhän se samalla kutsulla vai pitäisikö kanslian rustata sille oma:-O
Ilmoita asiaton viesti
Kääk! Eikä pelkästään rintamalla vaan jo paljon, paljon ennen!
http://www.youtube.com/watch?v=dZgf4N6_7wE
Ilmoita asiaton viesti
Mitäs muuta Peipohjaan kuuluu?
Ilmoita asiaton viesti
En asu Peipohjaa lähelläkään. Jos ”historoitsijan” tarkkuus on tätä luokkaa, niin ei ihme että rintama oli homoja täynnä.
Ilmoita asiaton viesti
”En asu Peipohjaa lähelläkään.”
Kuitattu. Se oli ikään kuin ensimmäinen arvaukseni tuohon blogiisi kirjaamasi kotipaikkakuntasi huomioituani.
”Jos ”historoitsijan” tarkkuus on tätä luokkaa, niin ei ihme että rintama oli homoja täynnä.”
Rauhassa nyt vain, Arto, vaikka tuntisitkin sen veren jo suorastaan kohisevan suonissasi.
Ilmoita asiaton viesti
Noh..mitenkäs se saarnaaja on ihan tällaisen löytänyt?
Mutta nauratti…entäs,jos homma olikin noin…maailma
pitikin olla gay henkinen ja sitte jostain tulikin nainen
ja kärme ( olikohan sillä alakerran isännällä sorkat pelissä jo silloin ) ja sen jälkeen kaikki lähti menemmään aivan päin sitä ittiään.
Ja tässä sitä nyt ollaan.Oinonenkin vois ilmoittaa pikkurilli pystyssä,
että on ihan ensimmäisten joukossa jonossa,et ehtii tanhuta poikien kanssa mahdollisimman paljon.Ja Hakkaraisen avecina tuleekin isosarvinen pässi ja sitte mennään jitterpukkia niin ettei valtiosali riitä.
Ilmoita asiaton viesti
Homoseksualismia on aina ollut mutta se on ollut ja tulee aina olemaan erittäin marginaalinen ilmiö. Homoksi ei nimittäin pystytä kehittymään vaikka 1970-luvulla eräät äärivasemmistolaiset jopa näin väittivät. Eräskin henkilö ilmoitti vastustaakseen ties mitä porvarillisuutta ilmoitti mielenosoituksellisesti ryhtyvänsä homoksi. Tämä on tietysti vähän sama kuin kuuluisia eheyttäminen mutta käänteisesti.
Radikaalit eivät ole koskaan lakanneet minua hämmästyttämästä.
Ilmoita asiaton viesti
”Homoksi ei nimittäin pystytä kehittymään vaikka 1970-luvulla eräät äärivasemmistolaiset jopa näin väittivät.”
Se nyt tietysti oli tiedossa, että seitsenkymmenluvun äärivasemmisto saattoi olla varsin homokammoinen yhteisö. Nyttemmin tuota mainittua kehittymisteoriaa taitavat viljellä kuitenkin aivan toiset poliittiset tahot.
Ilmoita asiaton viesti
Suurin osa uskonnoista suhtautuu kielteisesti homoseksuaalisuuteen ja islamilaisessa valtiossa siitä voidaan langettaa jopa kuolemantuomio.
Somalit ovat jo vuosikymmeniä jankuttaneet kuinka meidän pitää opetella heidän kulttuuriaan ja nyt kun Pentti Oinonen on sen tehnyt, niin nämä samat suurisuiset suvaitsevaiset tuomitsevat hänet siitäkin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Homoseksuaalisuus_ja_…
Ilmoita asiaton viesti
Tuossa blogin sivupalkissa on kasvokuvani, mutta siltä varalta jos et saa siitä aivan selkoa, niin voin tässä vielä tarkentaa sinulle, että en ole somali.
Ilmoita asiaton viesti
Jukka Kaulanen
Tarkoitatko tuolla että Oinosen pitäisi Suomen itsenäisyyspäivän sijaan mennä juhlimaan Saudi-Arabian tai Iranin kansallispäivää.
Vai mitä se tähän keskusteluun kuuluu?
Ilmoita asiaton viesti
Tämä on jo ainakin kolmas aihe tällä viikolla, jossa Persut ovat laukoneet ihmisarvoa loukkavia kommentteja. Sen sijaan, että yksikään Persu olisi täällä ilmaissut närkästyksensä siitä, että puolueen mainetta näin loataan, täällä esitetään uhria, loukkaantunutta ja selitetään jostain ajojahdeista. Paras rimanalitus ”sä yrität niinq rajoittaa Oinosen sananvapautta, aus styks styks styks” on kyllä veikeä.
Eikö teillä Persuilla ole enää häpyä ollenkaan? Kysyn vaan. Mikä teitä kunniallisia hyviä ihmisiä oikein vaivaa?
Ilmoita asiaton viesti
Nousis linnan juhlien televisioinnin viihdearvo huomattavasti,jos Haavisto valittaisiin presidentiksi.Haavisto voisi kutsua sotiemme homo-veteraanit sinne ! 😉
Ilmoita asiaton viesti
Joo! Millähän ansioilla silloin pääsis kenraalikuntaan, kun Haavisto leijonia jakelisi?
Ilmoita asiaton viesti
Varmaan ihan samoilla ansioilla, kuin tähän astikin:-D Et kai sinä sentään vihjaa, että Haavisto pistäisi eversteille ylennyksen ehdoksi seksin harrastamisen presidentin kanssa:-O
Se olisi jo aika paksua se, jopa sinulta:-O
Ilmoita asiaton viesti
Sinä ”Kira Arn” keksit tuon, minä en! Hyi likainen mieli sinulla!
Ilmoita asiaton viesti
Huoh. Jos se nyt on Oinosen mielipide, niin olkoon. Sitten vaan kannattaa Oinosen ja homojen(tarkemmin-homoilun-) pysyä etäällä toisistaan, kun eivät toisistaan oikein pidä ja/tai ymmärrä toistaan.
Oinosen kaltainen tyyppi tuskin tulee mielipidettään koskaan tässä muuttamaan. Vaikka Oinonen on melkoinen jäärä, niin toisaalta hänen kanssaan samaa mieltä taidetaan olla tuhansilla kotisohvilla, sanasta sanaankin jopa.
J.Jalonen;
”Kärjistäen voi todeta, että kaverit joiden hermot eivät kestä miesten välisen tanssimisen näkemistä tuskin olisivat selvinneet siinä vaiheessa, kun suurtaistelujen lihamyllyssä jokainen rintamamies sai kutsun kuolemantanssiin.”
Ei toimiva vertaus hermoista. Sotatilanne on erikseen. Jos homojen tanssiminen tuntuu ellottavalta, niin miksi sitä täytyisi ”kestää” katsella (siedätyshoitona?), jos sitä voi olla seuraamattakin ihan vapaan vaihtoehtoisesti. Noh, tämä tästä.
Ilmoita asiaton viesti
Se, että ”samaa mieltä taidetaan olla tuhansilla kotisohvilla”, ei tee typeryyksien laukomisesta oikeutettua tai mielipiteestä perusteltua.
”Ei toimiva vertaus hermoista. Sotatilanne on erikseen. Jos homojen tanssiminen tuntuu ellottavalta, niin miksi sitä täytyisi ”kestää” katsella (siedätyshoitona?), jos sitä voi olla seuraamattakin ihan vapaan vaihtoehtoisesti. Noh, tämä tästä.”
Jos perussuomalaisten katseleminen tuntuu ellottavalta, niin miksi sitä täytyisi ”kestää” katsella? Entä jos matemaatikkojen katseleminen oksettaa? Tai esim. pitkien ihmisten tai lasten? Miksi tätä pitäisi sietää??? EI MUN OO PAKKO JOSSEN HALUA!1
Ilmoita asiaton viesti
Riikka Y;
”Se, että ”samaa mieltä taidetaan olla tuhansilla kotisohvilla”, ei tee typeryyksien laukomisesta oikeutettua tai mielipiteestä perusteltua.”
Oinonenhan totesi ettei tule linnanjuhlille koska ”sinne pitäisi kutsua enemmän tavallista kansaa ja veteraaneja”. Myös homoja hän vieroksui ja on ilmaissut ettei tykkää lainkaan. Olkoon Oinonen sitten tuota mieltä.
En tuonut lainkaan esiin muuten omia mielipiteitäni noista Oinosen heitoista. Missähän kohtaa menee se raja kun mielipide muuttuu ”typeryyden laukomiseksi” joka ei ole oikeutettua jotenkaan sitten vissiin?
Riikka Y;
”Jos perussuomalaisten katseleminen tuntuu ellottavalta, niin miksi sitä täytyisi ”kestää” katsella? Entä jos matemaatikkojen katseleminen oksettaa? Tai esim. pitkien ihmisten tai lasten? Miksi tätä pitäisi sietää??? EI MUN OO PAKKO JOSSEN HALUA!1″
Yhteiskunnassa ja yhteistoiminnassa täytyy sietää kaikenlaisia toimijoita, mutta yksityishenkilöt voi tehdä valintoja minne menee tanssiaisiin.
Timo Anttila tuossa alempana heittää että;
”..jos niingu tai siis vanha karvainen ukko eli aikuinen ja vielä kansanedustaja uhittelee kun teini, niin mistä se kertoo? Ehkä ko. vanha käby on uudestisyntynyt?”
En nyt tiedä uhitteleeko Oinonen ja olen ehkä tavannut useampia hänen ikäisiään ”vanhoja karvaisia ukkoja” jotka jakavat samansuuntaisia näkemyksiä hänen kanssaan, kuin mitä teinejä. Lopullista totuutta tässä en osaa sanoa 🙂
Anttila, luulen kyllä että Oinonen on ihan tosissaan noiden näkemysten kanssa (ei ymmärrä homoja, ehkä jopa ellottavat?:), eikä hänellä ole mitään sarkasmia tai huumoria tuossa asiassa. Tämä tietenkin vain minun veikkaukseni. Ja mikäpä siinä sitten, ainoa haitta hänestä homoille on lähinnä se että tämä kansanedustaja ei taatusti tulle puoltamaan sukupuolineutria aviolakia..
Ilmoita asiaton viesti
”Jos homojen tanssiminen tuntuu ellottavalta, niin miksi sitä täytyisi ”kestää” katsella (siedätyshoitona?), jos sitä voi olla seuraamattakin ihan vapaan vaihtoehtoisesti.”
Mikäli nyt halutaan mennä yksityiskohtiin, niin Oinonenhan voi tanssin alkaessa vetäytyä toiseen huoneistoon kumoamaan vaikka pari mukillista boolia.
Mutta ilmeisesti hän ei siis suostu menemään edes samaan rakennukseen.
Ilmoita asiaton viesti
J.J;
”Mutta ilmeisesti hän ei siis suostu menemään edes samaan rakennukseen.”
Eikös syitä ollut muitakin kuin homot? Mutta homonpyöritys-seuraleikiksi on taas mennyt kokonaan (tämäkin juttu) 🙂 Mutta vaikka ei menisikään (pelkästään ja vain homojen takia) Oinonen tanssiaisiin, niin so(?), olkoon sitten niin.
Ilmoita asiaton viesti
”Eikös syitä ollut muitakin kuin homot?”
No eipä hän juuri muita syitä tällä kertaa maininnut, ja päätti sitten vielä kiskoa sota-ajan historiankin mukaan kuvioon.
Ilmoita asiaton viesti
J.J;
”No eipä hän juuri muita syitä tällä kertaa maininnut(kuin homot)”
HS/IL:
”Oinonen perustelee poisjääntiään keskiviikon Iltalehdessä sillä, että juhliin tulisi kutsua enemmän sotaveteraaneja ja tavallista kansaa. Lisäksi Oinosta häiritsevät Linnan parketilla tanssivat homot.”
?
Ilmoita asiaton viesti
@ Jussi Jalonen
Oinosen ongelmat
”Sodan päätyttyä me kaikki sitten vetäydyimme omiin leireihimme.”
*
*
Hienon olkinuken onnistuit taas rakentamaan. Missäs vaiheessa Oinonen on ilmoittanut vastustavansa homoja sotaveteraaneja? Jos tohtorismies vetelee tuollaisia johtopäätöksiä ilmaista tempaisten, niin kyllä täytyy ihmetellä suomalaisen tutkimuksen tasoa.
Luetun ymmärtäminen on selvästi viime aikoina heikentynyt suomalaisen älymystön tai sellaiseksi itseään kuvittelevan joukossa. Esimerkkejä ei tarvinne liiemmin esille kaivaa. Tämä kirjoitelman tynkänen jatkaa ansiokkaasti samalla linjalla – paljon melua tyhjästä.
Ilmoita asiaton viesti
”Missäs vaiheessa Oinonen on ilmoittanut vastustavansa homoja sotaveteraaneja?”
Kansanedustaja on parin päivän aikana tehnyt muutamassakin lehti- ja radiohaastattelussa varsin selväksi, että hän haluaa aivan ehdoin tahdoin ylläpitää vastakkainasettelua sotaveteraanien ja sukupuolivähemmistöjen edustajain välillä.
Luullakseni olen vastaavasti tehnyt selväksi, ettei hänen johdattelussaan ole yhtään mitään mieltä. Mainitsemiasi olkimaaleja rakentelee Oinonen, en minä.
Kenties provosoivin tähän asti oli kansanedustajan haastattelu Radio Jyväskylälle, missä hän totesi: ”Muutamat sotaveteraanit on kertonut, että eivät olisi taisteleet yhtään minuuttia eikä yhtään metriä, jos olisivat tienneet, että homot tanssivat linnassa korvat suussa”. En henkilökohtaisesti tunne Oinosen mainitsemia veteraaneja, enkä sinänsä epäile etteivätkö heidän ikäluokkansa miehet saattaisi hyvinkin lohkaista kuvatunlaisia kommentteja. Suomalaiset sotilaat purnasivat kieltämättä vähemmästäkin, näkemyksiä on monenlaisia ja yksittäisillä veteraaneilla on totta kai oikeus mielipiteisiinsä.
Oinosen oma suhteellisuudentaju on kuitenkin pahemman kerran hukassa, jos hän ajaa tuota rinnastusta. Onko sukupuolivähemmistöjen esilläolo tosiaankin niin järkyttävä asia, että sen välttämiseksi olisi ollut parempi jos kotimaa olisi viettänyt toistakymmentä vuotta Stalinin vallan alaisuudessa?
”Jos tohtorismies vetelee tuollaisia johtopäätöksiä ilmaista tempaisten… suomalaisen älymystön tai sellaiseksi itseään kuvittelevan joukossa… paljon melua tyhjästä.”
Tiedoksesi, etten ole suinkaan väitellyt, vaan aivan tavallinen lisensiaatti. En myöskään lukeudu ”älymystöön”, enkä moista ole erehtynyt kuvittelemaan. Toki ymmärrän, että antielitismin julistaminen saattaa olla oman poliittisen vakaumuksesi kannalta tärkeä rituaali. Silti, minun kohdallani se menee täysin hukkaan.
Melua puolestaan näyttävät tekevän tiedotusvälineet, en minä. Suoraan sanoen hämmästelen itsekin, miksi tämä näyttää edelleenkin keikkuvan Puheenvuoron suosituimpana. Rehellisesti, olen kirjoittanut tähän blogiin omasta mielestäni paljon kiinnostavammistakin aiheista, mutta ilmeisesti tässä sitten on jotain, mikä pakottaa ihmiset paikalle? En tiedä.
No mutta, minä lähden tästä töihin.
Ilmoita asiaton viesti
Luepas nyt Aimo tarkemmin. Se oli lainaus tuon toisen postittajan kommentista, joka siis kuvitteli minun olevan tohtori.
Vahvistettakoon nyt sinullekin, että en toki ole, vaikka kovasti toki aspiranttina siihen pyrinkin.
Ilmoita asiaton viesti
Suomen Kuvalehdessä Pertti Jarla kirjoittaa lukemisen arvoisesti Oinosesta.
http://suomenkuvalehti.fi/blogit/tahan-on-tultu/ho…
Ilmoita asiaton viesti
Pentti Oinonen tekee todella arvokasta työtä omalla vaatimattomalla tavallaan vastustaessaan Suomen homoistamista.
Myötätuntoni on Pentti Oinosen puolella.
Ilmoita asiaton viesti
Heh, joo nyt varmaan kaikki homot menee kaappeihinsa ihan Oinosen mieliksi, eivät tanssi enää koskaan. Oinosen kommentit ovat verrattavissa Räsäsen vastaaviin. Tämän kaltaiset lausunnot johtavat onneksi vain parempaan maailmaan, koska valtaosa väestöstä näkee niiden valtaisan typeryyden.
Ilmoita asiaton viesti
Onko siitä olemassa teoriaa, että voiko kansakunta pysyä pystyssä, jos homofobia häviää? Voiko homofobia olla esim. heteroperheenmuodostusta edistävä ja heteroperheitä koossapitävä voima?
Esim. Spartassahan miehet panivat aika lailla toisiaan. En tiedä, oliko tämä yksi osatekijä Spartan tuhossa.
Ilmoita asiaton viesti
Tässä maassa ei enää kunnioiteta Jumalan tervettä Pyhää Sanaa, vaan muokataan sitä omien mieltymyksiensä ja himojensa mukaan. Varoitan Suomen kansaa sen tulevista kohtaloista, mitkä seuraavat väistämättä Jumalan Sanan lokaan lyömisen tähden. Pilkatkaa, irvailkaa ja halveksukaa Jumalan Sanaa, kunhan itse kannatte vastuunne Suomen kohtaloista. Vaikeat ajat ovat jo alkaneet, vieläkö lisää haluatte?
valkeus.suntuubi.com
Ilmoita asiaton viesti
Jumala loi liiton VAIN miehen ja naisen väliseksi.
Ihmisviisaus Jumalan edessä on kuin hiekanjyvänen koko maailmankaikkeudessa. valkeus.suntuubi.com
Ilmoita asiaton viesti
Ehkä Oinosen suurin ongelma on hänen vääristynyt kuva tanssimisesta. Nähtävästi hän kokee tanssin jonkinlaisena eroottisesti latautuneena liikehdintänä – esileikkinä, joka vääjäämättä johtaa seksuaaliseen aktiin.
Itse homoja vastaan Oinosella ei voi olla mitään vakavaa, sillä osa hänen kollegoistaan on homoja ja hän kaiketi pystyy työskentelemään heidän kanssaan.
Tätä käsitystä vahvistaa Oinosen presidenttifantasia:
” Ei ainakaan minun juhlissa homot tanssi, jos minä olisin presidentti”
Eli Oinonen ei suoraan kiellä homojen osallistumista Linnanjuhliin, hän vain kieltäisi heiltä tanssimisen.
Ilmoita asiaton viesti
Arvoisa lukija. JOs tiedät, ettet kestä vastaprovoa, jätä lukematta.
Suomessa yleisemmin, kuin myös sodissa homoilla oli oma turvallinen paikkansa. Kuten tähänkin ketjuun on moni yrittänyt tolkuttaa, on homojen puolesta ylikorostunut hilluminen aivan jonkun tietyn ideologian höpöhöpö-kuvittelua.
Olen umpihetero, kuten lähes kaikki muutkin sävyisät suomalaiset ja Suomessa asuvat, ikään, sukupuoleen, ihonväriin ja kansallisuuteen katsomatta. Silti minulla ei ole heidän suuntautumisensa kanssa ollut koskaan mitään ongelmia ihmisen tasolla eläessäni, jopa työskentelyssä kenenkään kanssa. Jos kuitenkin tietty soveliaisuusraja ylitetään, ymmärrän erittäin hyvin jos pinna palaa, myös Oinosella.
Vaikeuksia on alkanut tulla vasta viime vuosina pienten marginaaliryhmien tahallisista provoista.
Näin sivusta ’kiihkotta’ seuraten, Oinosta, kuin Perussuomalaisia yleensäkään, on koulu- /työpaikkakiusaamisen alhaisella moraalilla täysin typerää alkaa osoittelemaan. Jokaisella ihmisellä on oikeus näyttää tunteensa, ja kun Oinonenkin kuuluu julkiseen riistaan hänen kommentteihinsa on helppoa puuttua ja alkaa käyttämään typerästi lyömäaseena.
En suurin surmin halua leimata koko yliopistoa, tietty tamperelainen marginaaliväki, akateemiset eksyneet ovat jotenkin suomalaisuuden elämän laitapuolen kulkijoita. Se ärsyttää minua yhtä paljon kuin homojenkin nykyinen marginaalinen riekkuminen valtaväestöä tahallaan ärsyttäen. Kenenkään kukkahattusedän mesoominen, oli tamperelainen akateeminen tutkija tai sitten ei, ei ole fiksua. Se on vain tietoista provosointia suomalaisuutta vastaan. Myönnän toki itsekin suomalaisena ärsyyntyneenä provoilevani vähän liikaa.
Silloin kun tämänkin blokistin tapaan laitetaan aivot opetetusti naulaan, ja aletaan puhtaasti vittuilemaan suomalaista vapauttaan käyttävien oikeutta näyttää tunteensa, jonkun puolesta tai sitten vastaan, ollaan pihalla. Kukaan vastaava vihapuhetta tarkoituksellisen selvästi viljellen, tiettyä kansanosaa vastaan, ei ole oikealla moraalisella asialla. Vallanpitäjiemme munattomasti läpisormien katselema positiivinen rasismikin pitää pikimmiten kitkeä pois. Se on vakavampi ongelma kuin Perussuomalaisten, toteennäyttämättömästä, rasismista valehtelu.
Silloin kun em. marginaaliryhmä on istunut yliopistonsa kampuksilla elämänsä ymmärtämisen ohi, se on onnetonta. Jos akateeminen on tyhmä, se on sitä sitten oikein urakalla. Akateemisuus kun ei ainoana arvona tee ketään, edes rahvasta fiksummaksi. Jos akateeminen on ihmisenä alumperin tasapainoisella tavalla viisas, on akateemisuudesta silloin todella hyötyä. Sellaisia ihmisiä arvostan korkealle, en tällaisia omasta tynnyristään ylimielisesti osoittelevia.
Nykyään onneksi tämä oikeiden akateemisten valtaosa ovat kansakunnan hiljainen selkäranka kun muut kivittävät suomalaisuutta, mm persuja, raukkamaisesti puun takaa.
Suomalaisella ihmisellä on loukkaamaton oikeus näyttää tunteensa. Oikeus sanoa mielipiteensä suoraan päin näköä omana itsenään ja näyttää tunteensa reilusti lain ja järjestyksen puitteissa. Jokainen ihminen riitelee joskus, se on elämisen ylittämätön oikeus ja ehto. Pitää osata ja kyetä keskustella kovillakin paatoksilla ja näyttää vihaisuutensa kuin myös myönteisyytensä. Sitä ei suomalainen suostu jättämään, eikä ole syytäkään.
Kenelläkään, muilla kuin poliisilla ei ole asiaa tukkia kahden väittelevän kansalaisen väliin. Siihen ei ole harrastelijatuomareilla asiaa, eikä soveliasta mennä väliin. Silloin saa vain syyttää itseään kun todennäköisesti saa molemmilta riitapukareilta ’turpiinsa’.
Nämä tietyt päivystävät pölvästit viisastelevat rakentamansa falskin saapasnahkatorninsa laelta ärsyttämällä provosoiden kunniallisia kansalaisia oman suuruutensa ja viisautensa harhassa.
Käyttämällä nyt lopuksi, arvon plokistin omaa kirjallista näytelmäkirjailijaharjoittelijan tyyliää, hän kitisee;
”Kuten tunnettua, on Perussuomalainen kansanedustaja Pentti Oinonen taas vaihteeksi ottanut lujasti ja tinkimättä kantaa erinäisiin miestenkeskisiin harrasteisiin.”
Tottahan tuo on, mutta on vaan ihan hyvä, että edes Perussuomalaisilta löytyy harvana puolueena uskallusta puhua suuren suomalaisen enemmistön puolesta ja nimissä asioista ja muutoksentarpeestaan niinkuin ne on.
Alkanut raivoisa leimaaminen, vastustaminen ja valehtelu silti nostaa vihapuheiden persufoobikoiden päätä. Se on valitettavaa.
LOpuksi käyttämäni lainaus Paavo Haavikko vainaan sanoin:
”Suomi on korkeasti koulutettu, sivistymätön maa”.
Hämmentävintä on se, ettei tutkintotodistukset enää kerro juurikaan mitään sivistyksen sijainnista kansalaistemme keskuudessa.
Ilmoita asiaton viesti
Hemmin Matti lavertelee:
”Arvoisa lukija. JOs tiedät, ettet kestä vastaprovoa, jätä lukematta.”
Samat sulle. Varoitus on voimassa tältä riviltä alaspäin.
Matti jatkaa:
”Olen umpihetero.”
Ihan rauhassa vain, jos sitä pitää erikseen vakuutella.
”En suurin surmin halua leimata koko yliopistoa, tietty tamperelainen marginaaliväki, akateemiset eksyneet ovat jotenkin suomalaisuuden elämän laitapuolen kulkijoita. Silloin kun em. marginaaliryhmä on istunut yliopistonsa kampuksilla elämänsä ymmärtämisen ohi, se on onnetonta.”
Pah, mene metsään, poikakulta. Rahoitin opiskeluni paiskomalla kolmivuorotöitä Harjavallan kupari- ja nikkelisulatoilla kuutena vuotena peräjälkeen, ja vielä maisterin paperit saatuanikin ansaitsin leipäni välillä ylöjärveläisillä raksoilla, välillä asentamalla uppopumppuja Hallituskadun sekavesikaivoihin, aivan kirjaimellisesti vyötäröä myöten kansantuotteessa.
Mitkä ne sinun kokemuksesi elämän ymmärtämisestä ovat? Veikkauksen jos sallit, ounastelen että olet tyypillinen pumpulissa kasvatettu suurten ikäluokkien edustaja, joka ei saanut tarpeeksi lapsena selkäänsä.
”Nämä tietyt päivystävät pölvästit viisastelevat rakentamansa falskin saapasnahkatorninsa laelta ärsyttämällä provosoiden kunniallisia kansalaisia oman suuruutensa ja viisautensa harhassa.”
Jaa-a, ja mitäs kunniallinen työssäkäyvä kansalainen Hemmi mahtoi tehdä puoli kahdeltatoista parhaimpaan työaikaan tuon pitkähkön vuodatuksen kirjoittaessaan?
”Silloin saa vain syyttää itseään kun todennäköisesti saa molemmilta riitapukareilta ’turpiinsa’.”
Kun nyt tälle tielle päätit lähteä, niin noudatapa sitten tuota omaa elämänviisauttasi. Eli näin sana sanasta antaen; pidäpä suosiolla suusi, silkkihipiäinen veikkoseni, sillä olet itse parhaillaan vaaravyöhykkeellä.
Ilmoita asiaton viesti
Näyt myös Jalosen Jussi, itse käyttävän moninaisia termejä ja kielikuvia, oikein hyvä.
””Olen umpihetero.””
Oikeassa olet, turhaa sanoa, koska se lienee itsestään selvää sanomisiini nähden.
”Pah, mene metsään, poikakulta”.
Älä näe vaivaa, ja jos et pojittelisi. Takanani on kohta 50v:n kiinteää työuraa mitä moninaisimmissa vastuissa ja toimialoilla, tulosvastuusta johtajina aina alimpaan duunariin vakinaisissa töissä, joista (20), parikymmentä viimeistä vuotta yrittäjänä, LJK. 😉
Olen jopa pyydettynä avustanut tohtori-ystäviäni väitöskirjatöissään, käytännön työelämän liittymissä, niiden resursseissa ja toiminnanohjaus-malleissa.
”Rahoitin opiskeluni paiskomalla kolmivuorotöitä Harjavallan kupari- ja nikkelisulatoilla kuutena vuotena peräjälkeen, ja vielä maisterin paperit saatuanikin ansaitsin leipäni välillä ylöjärveläisillä raksoilla, välillä asentamalla uppopumppuja Hallituskadun sekavesikaivoihin, aivan kirjaimellisesti vyötäröä myöten kansantuotteessa.”
Siinäpä nostan Sinulle hattuani ja aivan olen tosissani. Tiedän noi hommat, mm. Ruåtsissa paikallisen rautaruukin happoaltailla ja nosturien kuskina mamu-finjävel statuksella.
”Mitkä ne sinun kokemuksesi elämän ymmärtämisestä ovat?”
14v poikasena nostin kotoani kytkintä ja siitä saakka olen ollut omillani.
Voithan poikakulta veikkailla, kun tekstini puolesta osut harvinaisen pieleen. Myönnän omankin osumatarkkuuden olleen paikoin niin ja näin suhteesi. Valmennan yrittäjiä, yrityksiä ja sen ihmisiä tekemään yhdessä ja sovussa heille viimeiselle riville rahaa ja ennenkaikkea yhteistyössä. Ministeriön Brysselin rahan piikkiin tätä elämänkokemustani auktorisoituna asiantuntijana käytän, laajoista ja kattavista analyyseistä laatimieni kehityssuunnitelmien mukaan. Useat aikuiskoulutushankkeet yliopistojen kanssa yhdessä ovat kaviourallani.
”Jaa-a, ja mitäs kunniallinen työssäkäyvä kansalainen Hemmi mahtoi tehdä puoli kahdeltatoista parhaimpaan työaikaan tuon pitkähkön vuodatuksen kirjoittaessaan?”
Kunnia lie mennyt, mutta maine tuppaa kasvamaan 😉
Jaa tänään ja tuohon aikaan? Kävin tilitoimistossani selvittelemässä omaa verosuunnitteluani. Lisäksi päivän mittaan muutama asiakaskäynti johtoryhmieni valmennuksissa. Vaikka vasta 65v siirryinkin eläkkeelle, yrittämistä edelleen lähes 7-kymppisenä jatkaessa yritän siirtyä joskus lopulliselle eläkkeelleni… niin ja vastasin blokiisi häthätää…
””Silloin saa vain syyttää itseään kun todennäköisesti saa molemmilta riitapukareilta ’turpiinsa’.””
”Kun nyt tälle tielle päätit lähteä, niin noudatapa sitten tuota omaa elämänviisauttasi. Eli näin sana sanasta antaen; pidäpä suosiolla suusi, silkkihipiäinen veikkoseni, sillä olet itse parhaillaan vaaravyöhykkeellä.”
Kiitos asiallisesta ulostulostasi, taidat olla ihan suora tyyppi, siitä pidän 😉 Tosin monet ovat uhkailleet, mutta sovussa on aina erottu. Tuskinpa Sinunkaan kannattaa yrittää 😉 ei siitä mitään tule. En ole paha kuin suustani ja sekin ilman ainuttakaa mustelmaa 😉
Itsellisenä blokistinahan Sinulla lie suvereeni oikeus poistaa kommenttini, ellei pintaa raapaissut substanssini sanoa Sinulle riitä. Itse toki pidin ajatusten vaihdosta, joten kiitos siitä.
Kaikkea hyvää Jalosen Jussille, tutkijalle.
Keskustelu avartaa, toivon mä. 😉
Ilmoita asiaton viesti
Heh, no miksipäs ihmeessä minä kommenttisi poistaisin. Pohjimmiltanihan otan tämän ihan kahden miehen välisenä kohteliaisuuksien vaihtamisena vain. Pitäähän sitä joskus vähän avata peltiä, niin sitten voi ottaa leppoisammin sen jälkeen.
Eipä muuta kuin hyviä eläkepäiviä, ja kaikki kunnioitus työurastasi.
Ilmoita asiaton viesti
Taitaa Jalosen erikoisuus olla tuo kommenttien poistaminen..
Noh, eihän sitä liian kovaa kritiikkiä voi ottaa vastaan.
Ilmoita asiaton viesti
No mutta Jarmo, sinähän teit yhden anteeksiantamattoman virheen. Loukkasit nimittäin eräässä viestissäsi presidentti Mauno Koivistoa. Sitähän ei kuule tässä blogissa tehdä ilman seurauksia. Kysy vaikka Veikko Saksilta.
Tämän kommenttisi nyt jätin paikalleen, koska ajattelin että on reilua selostaa, miksi olet joutunut sensuurin hampaisiin. Voin vakuuttaa, että olet ainoa. Kaiken muun olen päästänyt varsin vapaamielisesti lävitse, minkä totta kai voit havaita tämän viestiketjun pituudessa.
Ilmoita asiaton viesti
Jussi,
Mainio kirjoitus… Ohessa linkki tekstisi visuaaliseen presentaatioon.
Terveisin,
Lyhytaikainen tupakaveri (Parolannnummi)
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/268601…
Ilmoita asiaton viesti
Hei, tämähän on hienoa! Toivotetaanpa varusmiestoimikunnan varapuheenjohtaja tervetulleeksi!
Ilmoita asiaton viesti
Koko homma on nyt aivan älytön. Oinosella on yhtä lailla oikeutensa tehdä mitä haluaa ja olla sitä mieltä mitä haluaa ilman, että häntä pakotetaan samaan muottiin joidenkin ihmisten suunnalta. Jos häntä ei nyt satu innostamaan kyseisiin juhliin lähtö syystä tai toisesta niin se on juurikin hänen asiansa. ”Suvaitsevaisten” tehtävä ei ole pakottaa ketään ”suvaitsevaksi” yhtään enempää kuin tietyillä tahoilla on alkaa ”parantamaan homoja homoudesta”.
Älytöntä, että aikuiset ihmiset edes keskustelevat ja väittelevät koko asiasta.
Ilmoita asiaton viesti
”Jos häntä ei nyt satu innostamaan kyseisiin juhliin lähtö syystä tai toisesta niin se on juurikin hänen asiansa.”
Jälleen kerran, kyse oli siitä millä tavoin hän päätöksestään ilmoitti, ja myös muista hänen julkituomistaan asioista. Täällä on jo mainittu tuosta hänen haastattelustaan Radio Jyväskylälle, missä hän antaa epäsuorasti ymmärtää, että seksuaalivähemmistöjen avoimen esiintymisen sallivan Suomen puolesta ei olisi kannattanut taistella. Varsin provosoivaa tekstiä, sanoisin.
Vertailun vuoksi todettakoon, että Oinosen puoluetoveri Hakkarainen ilmoitti – olosuhteet huomioiden – omasta poisjäämisestään suhteellisen asiallisesti.
Ilmoita asiaton viesti
Ei kai kukaan yritä pakottaa Oinosta lähtemään juhliin? Käsittääkseni se olisi aika erikoista jos hän kuitenkin päättäisi lähteä kun on kerran julkisesti ilmoittanut ettei halua osallistua. Se mikä ihmisiä tässä jurppii on veteraaneilla ratsastaminen hävyttömällä tavalla.
Ilmoita asiaton viesti
Hetkinen. Siis tämä mekkala julkisuudessa siis on ilmaisutavasta eikä mielipiteestä. No sittenhän tämä tekee järkeä vielä entistäkin vähemmän.
Oikeilla jäljillä siinä, että ehkä hänen kansanedustajana pitäisi olla tarkempi sanankäänteissään ja ilmaisussaan, mutta kaikkihan meistä on ihmisiä. Viime vuonna hänen perustelunsa muistaakseni oli, että kyseisiin juhliin ei kutsuta tarpeeksi tavallisia kansalaisia.
Ilmoita asiaton viesti
”Siis tämä mekkala julkisuudessa siis on ilmaisutavasta eikä mielipiteestä.”
Ei, vaan nimenomaan niistä mielipiteistä ja käsityksistä, jotka hän sillä ilmaisutavallaan toi julki. Jan Gustafsson tuossa valottikin jo asiaa omalta osaltaan.
Tuossa ylempänä näytit olevan nimittäin vielä siinä luulossa, että ihmiset olisivat loukkaantuneet vain siitä, että hän päätti jättää juhlat väliin.
Ilmoita asiaton viesti
Eli hänen mielipiteensä siis olivat väärät. Ymmärretty.
Ilmoita asiaton viesti
Ei minua Oinosen mielipiteet hirveästi kiinnosta, vaan se että hän ajaa omaa asiaansa esiintymällä veteraanien äänitorvena.
Ilmoita asiaton viesti
Tarkoin jos luet, Salonen, niin kirjoitin ”mielipiteistä _ja käsityksistä_”. Oinosen tapa asetella homoseksuaalit ja sotaveteraanit vastakkain on käytännössä – provosoivaa ilmaisua käyttääkseni – historian raiskaamista.
Mutta pitää ihan kysyä, Salonen; ovatko sinun katsannossasi sitten aivan kaikki mielipiteet ”oikeita”, ja niiden arvostelu näin ollen tuomittavaa?
Ilmoita asiaton viesti
Miksei tämä Jussi Jalonen ryhdy kirjoittamaan kirjaa Marsalkka Mannerheimin väitetystä epämääräisestä seksuaalisesta suuntautumisesta, kun häntä kiinnostaa niin paljon sotilaat ja nämä tuhkaluukun jutut?
Ilmoita asiaton viesti
Valistan nyt sinua Väänänen tämän kerran. Marskin suuntautumisessa ei nimittäin ollut tiettävästi yhtään mitään epämääräistä. Vaikka tietysti viime kädessä sekin on yhdentekevä asia.
Mikäli viittaat joihinkin Lillqvistin nukkenäytelmiin, niin niiden taustalla on lähinnä vanhan vasemmistolaisen tuntema katkeruus Suomen marsalkkaa kohtaan yhdistyneenä omanlaiseensa homokammoon. Sattumaa ei ole, että Lillqvist päätti käyttää homoseksuaalisuutta häpäisemisen välineenä, ja näin tehdessään hän paljasti oman homofobiansa.
Ilmoita asiaton viesti
Kyllähän tässä taannoin kuulin ihan tohtorismiehen kertomana YLE:n dokumenttiohjelmassa, joka oli osa suomalaista terrorismia käsittelevää dokumenttisarjaa, että EK:lla ja valkoisella Valpolla oli olevinaan jotakin vihjettä tähän suuntaan, jota oli haluttu käyttää Marskin nujertamiseksi.
Ilmoita asiaton viesti
Mitä tuohon Lillqvistin tyhmään nukkeanimaatioon tulee, niin se kuulemma pohjautuu Hannu Salaman kuulemiin juttuihin lapsuutensa Pispalassa. Nämä Salaman kuulemaksi väitetyt jutut voidaan lukea punikkien homoeroottisiksi haaveiluiksi revanssista Marskin suhteen.
Ilmoita asiaton viesti
Mielestäni mielipiteet ovat mielipiteitä. Niin kauan kun ne ovat mielipiteitä eivätkä johda mihinkään todelliseen syrjintään tai fyysiseen toimintaan toisia vastaan niin se ei ole muuta kuin mielipide.
Oinonen taisi puhua yksikössä, että joku sotaveteraani oli ilmoittanut pahoittaneensa mielensä ja Oinonen itse ilmeisesti omaa saman arvomaailman kuin hänen kanssaan keskustellut sotaveteraani. Hän ei tainnut sanoa missään vaiheessa, että sotaveteraanien kolleegio oli tullut hänelle ilmoittamaan päässeensä asiasta konsensukseen ja vaativansa Oinosta olemaan osallistumatta kyseisiin juhliin. Kyseessä oli siis viime kädessä Oinosen oma valinta miten suhtautua kutsuun. Osittain siihen ehkä vaikutti joku yksittäinen sotaveteraani. Kyllähän se hieman keppihevoselta vaikuttaa, mutta en ala spekuloimaan väitteen todenperäisyyttä. Se ei palvelisi mitään tarkoitusta.
Jo nyt olen tuhlannut kyseiseen tapahtumasarjaan enemmän aikaa kuin olisi millään tapaa järkevää.
Mielestäni Oinosen reaktio oli turhanpäiväinen, mutta tulkitsen sitä oman arvomaailmani pohjalta. Hänen kimppuunsa hyeenalauman tapaan käyvä media ja osa väestöstä on yhtä lailla turhanpäiväistä. Annetaan kaikkien kukkien kukkia niin kauan kun eivät aiheuta oikeita ongelmia toisille kukille.
Ilmoita asiaton viesti
”Mielestäni mielipiteet ovat mielipiteitä. Niin kauan kun ne ovat mielipiteitä eivätkä johda mihinkään todelliseen syrjintään tai fyysiseen toimintaan toisia vastaan niin se ei ole muuta kuin mielipide.”
Siinä vaiheessa, kun ne ovat johtaneet ”todelliseen syrjintään tai fyysiseen toimintaan toisia vastaan” alkaakin jo olla aika myöhäistä tehdä asioille yhtään mitään.
Tässä tapauksessa oli tosiaan myös kyse Oinosen tavasta politisoida historiaa ja kansakunnan kokemuksia.
”Mielestäni Oinosen reaktio oli turhanpäiväinen, mutta tulkitsen sitä oman arvomaailmani pohjalta.”
Täältä katsoen arvomaailmasi kaikessa piittaamattomuudessaan näyttäytyy enemmänkin tyhjiöltä, mutta kuten totesit, kaikkien kukkien pitää saada kukkia.
Ilmoita asiaton viesti
Oinonenhan on varsinaisesti homojen ystävä:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011111714774890_u…
Ilmoita asiaton viesti
Homoseksuaalisuus ei ole luonnollista, joten pidän luonnollisena että sitä kritisoidaan.
Varmaan hämmästytti kun selvisikin että Oinosella on homoystäviä eikä hän ollutkaan homovihaaja.
Näin Jalosen esiintymisen jossakin YLEn? rasismi-illassa. Siitä esiintymisestä sai vaikutuksen että kärsit skitsofreeniasta. Onko näin?
Itselleni on samantekevää kuka tanssii kenen kans. Kuten eräs hauskasti sanoi: tanssikoot vaikka eläimien kanssa. Laillistahan se eläimien kanssa sekstaaminenkin on, joten kai ne voi tansseihinkin viedä?
Ilmoita asiaton viesti
Jani Torkki kyselee:
”Homoseksuaalisuus ei ole luonnollista, joten pidän luonnollisena että sitä kritisoidaan.”
Ellei se olisi luonnollista, niin tokkopa sitä esiintyisi.
”Näin Jalosen esiintymisen jossakin YLEn? rasismi-illassa. Siitä esiintymisestä sai vaikutuksen että kärsit skitsofreeniasta. Onko näin?”
Olipas kiintoisa kysymys. En tietääkseni. Kroonisista selkäkivuista ja aikoinaan erään työtapaturman seurauksena tähystetystä, toisinaan yhä oikuttelevasta polvesta vain.
Ai niin, poistin tuon seuraavan kommenttisi, koska tulit siinä rinnastaneeksi samaa sukupuolta olevien ihmisten väliset suhteet erinäisiin lainvastaisiin ja muutenkin vahingollisiin toimiin. Tulit antaneeksi tuolla kirjoituksella ikävä kyllä itsestäsi hieman, hm, skitson vaikutelman.
Mutta tähän kysymykseesi toki voin vastata:
”Ikäviä toki tuollaiset krooniset vaivat, mutta ihan oikeesti esiintymisesi vaikutti melko skitsolta. Oletko itse katsonut ohjelman? Ehkä jännitit sitten niin kovasti?”
En oikeastaan jännittänyt, pikemminkin minulla oli aika tylsää, koska siellä oli vain kaiken maailman nuorisopoliitikkoja, eikä oikeastaan juuri ketään kiinnostavaa ihmistä. Tai no, se yksi mikä lie omituinen pokkarikirjailija tietysti.
Mutta en ole katsonut ohjelmaa, koska ei minulla ole tapana katsella itseäni televisiosta. Sehän nyt olisi aika outoa ja narsistista. Mutta jos olemuksessani näkyi jotain vaivalloista, niin se tosiaan selittyi toisaalta hienoisilla ruumiillisilla kivuilla – joita se pirun epämukava tuoli vain pahensi – ja toisaalta taas ikävystymisellä. Välillä taisin ehkä naureskella itsekseni sille jutustelulle, tajuamatta että kamera seurasi minua siinä samalla.
Ilmoita asiaton viesti